AUTO
Το νέο Honda Civic Si υπόσχεται οδηγοκεντρική οδήγηση
Η Honda αποκάλυψε το Civic Si, το οποίο υπόσχεται καλύτερο χειρισμό, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και πιο διασκεδαστική οδήγηση. Βασίζεται στο ολοκαίνουργιο Civic Sedan της 11ης γενιάς και σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση το υπερτροφοδοτούμενο Civic Si 2022 θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τα σπορ συμπαγή sedan, με βελτιωμένη απόδοση και ανανεωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τεχνολογία από το Civic Type R.
Στο εσωτερικό, τα νέα σπορ ειδικά καθίσματα με κεντημένα λογότυπα Si και ραφές σε κόκκινο χρώμα είναι στάνταρ. Φέρει μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής HD 9 ιντσών, ασύρματη ενσωμάτωση Apple CarPlay, Android Auto και premium ηχοσύστημα Bose Centerpoint 2.
Διαθέτει τον ίδιο μακρύ κατάλογο νέων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με τα υπόλοιπα Civic της 11ης γενιάς. Αυτό περιλαμβάνει την τελευταία γενιά του αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering της Honda, πρωτοποριακούς νέους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού που έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμών στον εγκέφαλο και τον αυχένα, αερόσακους στο πίσω κάθισμα και μία ενημερωμένη σουίτα Honda Sensing τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.
Το Civic Si τροφοδοτείται από έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο κινητήρα VTEC 1,5 λίτρων υψηλής απόδοσης. Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 200 ίππους στις 6000 σ.α.λ.
Η βελτίωση του ήχου του κινητήρα επετεύχθη με ένα νέο σύστημα εξάτμισης που αυξάνει τη ροή καυσαερίων κατά 27% σε σύγκριση με το Civic Touring. Επίσης, χρησιμοποιεί ένα βελτιωμένο σύστημα Active Sound Control που παράγει ήχο υψηλής ποιότητας σε ευρύτερο φάσμα στροφών του κινητήρα.
Για τη μεγιστοποίηση της διαθέσιμης πρόσφυσης κατά την επιτάχυνση, η ισχύς κατευθύνεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Εξοπλισμένο αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσον αφορά την ακαμψία του αμαξώματος, αυτό είναι το πιο άκαμπτο Civic Si που παρουσιάστηκε μέχρι τώρα.
Το αναβαθμισμένο σύστημα Drive Mode τού Si διαθέτει τώρα μία ατομική λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει ξεχωριστά την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και τις παραμέτρους χρώματος της οθόνης του πίνακα οργάνων για μία εξατομικευμένη οδηγική εμπειρία.
Το Honda Civic Si διαθέτει τον ίδιο μεγάλο κατάλογο νέων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας με τα υπόλοιπα Civic της 11ης γενιάς. Αυτό περιλαμβάνει την πρώτη εφαρμογή στον κόσμο μετωπικών αερόσακων οδηγού και συνοδηγού, που έχουν σχεδιαστεί για να μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμών από σοβαρά τραύματα του εγκεφάλου που σχετίζονται με γωνιακές μετωπικές συγκρούσεις. Ο νέος μπροστινός αερόσακος οδηγού χρησιμοποιεί μία καινοτόμο δομή για να στηρίξει και να κρατήσει το κεφάλι, προκειμένου να μειώσει την περιστροφή. Ο μπροστινός αερόσακος του συνοδηγού χρησιμοποιεί έναν σχεδιασμό τριών θαλάμων για να επιτύχει ένα παρόμοιο αποτέλεσμα, με δύο εξωτερικούς θαλάμους σχεδιασμένους για να συγκρατούν και να ελέγχουν την περιστροφή της κεφαλής. Οι αερόσακοι των πίσω καθισμάτων είναι, επίσης, στάνταρ.
Η νέα σουίτα Honda Sensing ενεργητικής ασφάλειας και τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα μίας κάμερας που παρέχει μεγαλύτερο, ευρύτερο οπτικό πεδίο από το προηγούμενο σύστημα βασισμένο σε ραντάρ και κάμερα. Σε συνδυασμό με την πρόοδο του λογισμικού και έναν νέο, πιο ισχυρό επεξεργαστή, το σύστημα είναι σε θέση να εντοπίζει πιο γρήγορα και με ακρίβεια τους πεζούς, τους ποδηλάτες και άλλα οχήματα, μαζί με οδικές γραμμές και οδικές πινακίδες.
Σπύρος Ρέκκας
ΑΠΕ-ΜΠΕ