AUTO

Το «πιο λευκό» χρώμα στο αυτοκίνητο αυξάνει την αυτονομία

Το Πανεπιστήμιο Purdue στην Ιντιάνα των ΗΠΑ δημιούργησε πρόσφατα το πιο λευκό χρώμα αυτοκινήτου που υπάρχει στον πλανήτη. Για αυτήν την καινοτομία έλαβε το βραβείο Γκίνες, καθώς διαπιστώθηκε ότι μπορεί να αυξήσει την αυτονομία των οχημάτων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του πανεπιστημίου, το συγκεκριμένο λευκό έχει την ιδιότητα της αντανάκλασης της ηλιακής ακτινοβολίας σε ποσοστό 98,1% και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα όχημα να απορροφά λιγότερη θερμότητα από εκείνη που εκπέμπει. «Όταν ξεκινήσαμε αυτήν την έρευνα, πριν από επτά χρόνια, είχαμε στο μυαλό μας την εξοικονόμηση ενέργειας και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής Μηχανολογίας, Xiulin Ruan. Ουσιαστικά, αυτό το χρώμα απορροφά λιγότερη θερμότητα από τον ήλιο από ό,τι εκπέμπει και αυτό σημαίνει ότι το χρώμα είναι πιο ψυχρό από την εξωτερική θερμοκρασία. Το συνηθισμένο λευκό χρώμα αντανακλά μόνο το 80% έως 90% του ηλιακού φωτός και δεν μπορεί να διατηρήσει την επιφάνεια πιο ψυχρή.

Με δεδομένο ότι ο κλιματισμός αποτελεί βασικός εξοπλισμός όλων των σύγχρονων αυτοκινήτων και χρησιμοποιεί μεγάλη ποσότητα ενέργειας, τόσο σε ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης όσο και σε ένα ηλεκτρικό, η εξοικονόμηση καυσίμου μπορεί να φθάσει έως και 10%. Σύμφωνα με ανεξάρτητες δοκιμές, η προσομοίωση σε αντίστοιχες περιπτώσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταφράζεται σε μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας που δίνει επιπλέον αυτονομία έως και 60 μίλια.

Όλα αυτά, τη στιγμή που το λευκό χρώμα είναι το δημοφιλές χρώμα των περισσοτέρων οδηγών στον πλανήτη σε σχέση με τα υπόλοιπα.

Από την άλλη πλευρά, είναι γνωστό ότι οι σκούρες και μαύρες επιφάνειες απορροφούν σε μεγαλύτερο βαθμό τις ακτίνες του ήλιου. Το 2019, η BMW παρουσίασε το Vantablack X6 όπου το μαύρο χρώμα ήταν το πιο έντονο που υπάρχει σήμερα σε αυτοκίνητο στον πλανήτη. Αυτό το χρώμα απορροφά ακόμη και τις ακτίνες του ήλιου που δεν βλέπει το ανθρώπινο μάτι. Αν και μαύρο, η ιδιαιτερότητα του χρώματος είναι ότι δεν το μεταφέρει σε μεγάλο βαθμό σε όλο το αυτοκίνητο, καθώς είναι προϊόν αεροδιαστημικής εφαρμογής.

Ο χρωματισμός στην αυτοκινητοβιομηχανία έπαιζε και συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο, όχι μόνο στην ανάπτυξη του μάρκετινγκ αλλά και στη δημιουργία της μοναδικότητας και του συναισθήματος. Ήδη, αρκετοί κατασκευαστές έχουν συνδέσει την παρουσία τους στην αγορά με συγκεκριμένο χρώμα. Ήταν φυσικό επόμενο οι κατασκευάστριες εταιρείες να επενδύσουν στα χρώματα και να δημιουργήσουν «βιώσιμο» χρωματισμό που θα συνοδεύει την ευαισθησία τους για την κλιματική αλλαγή.

Κυριάκος Παρασίδης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Exit mobile version